*alt_site_homepage_image*
En

Bepilotis orlaivis „Kiras“

2023 m. Aplinkos apsaugos agentūroje įsigytas ir pradėtas naudoti bepilotis orlaivis „Phantom 4 RTK“, skirtas vykdyti kasmetinį krantų pokyčių monitoringą. Keturių rotorių (kvadrakopteris) bepilotis orlaivis vardu „Kiras“ turi 4K raiškos vaizdo kamerą su stabilizatoriumi, gebančią fiksuoti tiek nuotraukas, tiek daryti vaizdo įrašus. „Kiras“ taip pat pasižymi integruota D-RTK sistema, galinčia susieti padarytas nuotraukas su konkrečiomis vietos koordinatėmis, todėl kartu su „Kiru“ yra naudojama didelio tikslumo navigacinės palydovinės sistemos mobili stotis. „Kirą“ pultu valdo pilotas. Orlaivyje sumontuoti atstumo jutikliai, kad būtų išvengta kliūčių. Jo matomumą ore didina priekiniai ir galiniai LED žibintai.

Duomenų apdorojimui naudojama Pix4Dmapper profesionali fotogrametrijos programinė įranga, kuri interpretuoja ir analizuoja „Kiro“ sugeneruotus vaizdus ir taškų debesis, automatiškai išskiria charakteringus reljefo elementus iš antžeminio skenavimo duomenų. Programinė įranga sukuria 3D žemėlapius ir modelius, kuriuos vertinant galima nustatyti reikiamus krantų ir kopagūbrių reljefo parametrus.

„KIRO“ TECHNINIAI DUOMENYS

  • Pavara – elektrinė
  • Svoris – 1,4 kg
  • aukštis – 213 mm
  • Įstrižas plotis – 590 mm
  • Maksimalus atsparumas vėjo greičiui – 10 m/s
  • Maksimalus skrydžio atstumas nuo valdymo stoties – 5–7 km
  • Maksimalus greitis – 58 km/h
  • Maksimali vieno skrydžio trukmė – 30 min
  • Maksimalus vieno skrydžio ortofotografijų padengimo plotas – 1 km2
  • Vaizdo sensorius – 20 mp (CMOS)
  • Ortofotogrofinis tikslumas – 2,7 cm (fiksuojant duomenis 100 m aukštyje)

Skrydis virš Smiltynės

Informacija atnaujinta: 2023-06-06